Uncategorized

Drugi miesiąc ciąży – o czym musi pamiętać przyszła mama?

Wiele kobiet w drugim miesiącu ciąży w ogóle nie zdaje sobie sprawę z tego, że już wkrótce na świat przyjdzie ich dziecko. Z tego względu tak ważne jest, aby wszystkie panie, które uprawiają regularnie seks bez zabezpieczeń, przynajmniej raz w miesiącu wykonywały test ciążowy. W poniższym artykule objaśniamy, czy rozpoznanie ciąży po wyglądzie brzucha w drugim miesiącu ciąży jest możliwe. 

Drugi miesiąc ciąży – jak wygląda brzuch?

Czy wygląd brzucha może zaświadczyć o tym, że kobieta jest w ciąży? U większości kobiet brzuch w tym okresie staje się nieco bardziej zaokrąglony. Nie ma to jednak związku z rozwojem dziecka w łonie matki, tylko bardziej ze zjawiskiem zatrzymywania się wody w organizmie. To zjawisko nasila się właśnie w okolicach drugiego miesiąca ciąży. Jest to wynik zaparć. Z tego względu wygląd brzucha nie może być jedynym wskaźnikiem branym pod uwagę przy ocenie, czy doszło do ciąży czy też nie. W drugim miesiącu ciąży skuteczniejszą metodą na sprawdzenie, czy rzeczywiście kobieta jest w ciąży, jest wykonanie testu ciążowego bądź udanie się do ginekologa na dokładne badanie USG. 

Jak wygląda drugi miesiąc ciąży? 

Drugi miesiąc ciąży ma miejsce między piątym a ósmym tygodniem ciąży. Jest to jednocześnie jeden z elementów pierwszego trymestru. Podstawowy objaw drugiego miesiąca ciąży to oczywiście brak miesiączki. Nie wszystkie kobiety od razu to zauważą. Dotyczy to zwłaszcza tych pań, u których cykl miesiączkowy wyróżnia się bardzo dużą nieregularnością.

W drugim miesiącu ciąży kobiety często uskarżają się na wiele nieprzyjemnych dolegliwości, które są związane z wieloma zmianami zachodzącymi w ich organizmie. Panie zmagają się z dużym zmęczeniem, nudnościami oraz wymiotami. Za te nieprzyjemne dolegliwości odpowiadają znaczne zmiany w funkcjonowaniu układu hormonalnego. Panie w drugim miesiącu ciąży mają też zdecydowanie mniejszy apetyt oraz towarzyszą im wcześniej opisane zaparcia i wzdęcia, które wywołują nadęcie brzucha. 

Są też kobiety, u których w drugim miesiącu ciąży pojawia się niezwykle nieprzyjemna zgaga. Aby uchronić się przed powyżej opisanymi nieprzyjemnymi objawami bądź chociaż zmniejszyć ich zasięg, warto zmienić swoje nawyki żywieniowe na zdrowsze. Filarem codziennego jadłospisu powinny być przede wszystkim owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste oraz woda mineralna niegazowana. Lekarze odradzają spożywanie tłustych, smażonych potraw, słonych przekąsek oraz fast foodów. Gdy kobiecie przydarzy się mocna zgaga, może ją zniwelować poprzez zjedzenie garści migdałów oraz wypicie szklanki zimnego mleka. 

O czym koniecznie należy pamiętać w drugim miesiącu ciąży? 

Kobieta powinna udać się na wizytę kontrolną do ginekologa najpóźniej w dziesiątym tygodniu ciąży. Podstawowa zasada jest następująca: im szybciej, tym lepiej. Dzięki wizycie u lekarza kobieta będzie miała pewność, że dziecko rozwija się w sposób prawidłowy. Specjalista wykona też badanie krwi kobiety, by mieć pewność, że jej stan zdrowia także jest optymalny. Szczególna dbałość o zdrowie powinna być dla kobiety kwestią najistotniejszą przez cały okres ciąży. Bardzo istotny jest odpoczynek oraz wysypianie się. Wiele kobiet w drugim miesiącu ciąży jest niezwykle sennych – mogłyby spać całymi dniami. Warto wiedzieć, że ten uciążliwy objaw mija najpóźniej po pierwszym trymestrze. Trwa maksymalnie kilka tygodni. 

W drugim miesiącu ciąży należy także dokładnie skonsultować z lekarzem wszystkie zażywane leki. Warto wiedzieć, że wiele preparatów może stanowić wręcz śmiertelne zagrożenie dla dziecka. Z tego powodu konieczna może być rezygnacja z nich bądź zmniejszenie ich dawek. Specjalista, który będzie prowadził ciążę kobiety, zaleci jej także spożywanie określonych witamin, dzięki którym zarówno dziecko jak i ona będą cieszyć się pełnym zdrowiem. 

W trakcie całej ciąży należy szczególną uwagę zwracać na to, aby unikać sytuacji stresowych. Duży stres może mieć ogromny wpływ na rozwój dziecka. Kobieta powinna być zrelaksowana, dobrze się odżywiać oraz uprawiać umiarkowaną aktywność fizyczną. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *